====== 9.00 Külső sík ====== * A Külső sík a Jelen mellett egy új játéktér. * A Külső sík jele: (kulsosik) * Külső síkos lap az, amelyen a külső sík jel (kulsosik) a lap bal oldalán, a képességmező felett szerepel. * Külső sík képességgel rendelkező lap az, melynek képességmezejében szerepel a külső sík (kulsosik) jel. * A (kulsosik) jel MP-kötöttséget is jelöl. Külső sík jelű képesség csak a manőverek fázisában aktivizálható. * Külső síkon csak (kulsosik) jellel ellátott képesség aktivizálható. ==== Külső síkos lapok ==== * A./ Leidézésük Kézből és MP-értékükért történik. * MP-igényük meg kell, hogy egyezzen a lap MP-értékével. * Az MP-igényt nem lehet módosítani. (Kivétel direkt ezen szabályra való hivatkozással, és felülbírálással.) * Külső síkkal rendelkező kalandozó lap nem hozható Jelenbe/Külső síkra Múltból/Mélységből és Jövő pakliból. * B./ Leidézés után a Külső síkra kerül (nem kerülnek ekkor a Jelenbe). * C./ Külső síkon a kalandozó nem okoz jellemellentétet. * D./ Külső síkon a kalandozónak nincs helyzete (nem különböztetjük meg hogy éber, pihenő vagy sérült). * E./ Külső síkos kalandozó a Jelenből a Manőverek fázisa végén visszatér a Külső síkra. * F./ A nevesítés szabálya a Külső síkot is figyelembe veszi a Jelen és a Mélység mellett. * G./ Ha egy kalandozó Sorból Külső síkra kerül, akkor a hozzá csatolt felszerelések a játékosa raktárába kerülnek. Ha ez manőver közben történik, akkor a felszerelések Múltba/Mélységbe kerülnek. * H./ Külső síkon lévő kalandozóról (lapról) minden hatás, jelző, sebzés leesik. Külső síkon nem kerülhet rá jelző, nem kerülhet rá sebzés, sem hatás. Ez alól kivételek: * ami kifejezetten Külső síkon lévő kalandozóra (lapra) vonatkozik * ami Külső síkról behozza * ami a Külső sík szabály egy részét vagy egészét a Külső síkon tartózkodva felülbírálja * ami szabályozza a Külső síkról való visszajövetelét (Sorba/Jelenbe/stb).