1.03. A lapok helye, irányítása
Jövő
A húzópaklit a játékban Jövőnek nevezzük.
Pakli
A játékban a Jövőt és a Cserepaklit összefoglaló néven Paklinak nevezzük.
Kéz
A lapokat Jövő pakliból húzod fel Kezedbe. Csak a saját Kezedben tartott lapot láthatod.
Időfonal
Kézből leidézhetsz lapot, mely időfonalba kerül, majd érvényesüléskor az időfonalból a Jelenbe kerül. Időfonal határozza meg a hatások érvényesülésének sorrendjét.
Jelen
Az időfonalból a lap a Jelenbe kerül, ha érvényesül. A Jelen a kijátszott, és játékban lévő lapok helye.
Múlt
Az elhasznált, eldobott, meghalt, megsemmisült, feláldozott lapok helye.
Mindkét játékosnak külön Múltja van.
A Múltban lévő lapot mindkét játékos láthatja.
Mélység
Külön hely a Múlt mellett az elhasznált lapok számára.
A Mélységben lévő lapot mindkét játékos láthatja.
Mindkét játékosnak külön Mélysége van.
Kézméret
A laphúzás lépésben a játékos adott számú lapra egészíti ki a Kezében tartott lapok számát. Az a szám, amennyi lapot a laphúzás végén a játékos kezében tarthat, az a játékos Kézmérete. A Kézméret 7.
Nevesített lap
Ha egy lap neve dőlt betűvel szedett, akkor az a lap nevesített.
Nevesítés szabálya
Egy játékosnak nem lehet tulajdonában és nem irányíthat egy nevesített lapból több példányt a Jelenben/Mélységben/Megoldott küldetések között.
Ha egy játékos irányítása alá kerülne még egy példány egy olyan nevesített lapból, amit már vagy irányít, vagy van a Mélységében és az egyiknek nem ő a tulajdonosa, akkor ez utóbbi a Mélységbe kerül.
Ha a Jelenbe/Megoldott küldetések közé kerülne még egy példány egy nevesített lapból, és mindkét példánynak ugyanaz a tulajdonosa, de nem ugyanaz az irányítója, akkor az új lap a Múltba kerül.
Ha a Jelenbe/Mélységbe/Megoldott küldetések közé kerülne még egy példány egy nevesített lapból, és mindkét példánynak ugyanaz a tulajdonosa, de legalább az egyiknek nincs irányítója, akkor az új lap a Múltba kerül.
Múlt/Mélység kerül
Ha egy lap a Múltba/Mélységbe kerül, akkor ez azt jelenti, hogy ha nem nevesített, akkor a Múltba, ha nevesített akkor pedig a Mélységbe kerül. Ha egy nevesített lap Mélységbe kerülne, de már van a Jelenben/Mélységben egy olyan nevű nevesített lap, akkor a Mélység helyett a Múltba kerül.
Ha egy lap meghal, feláldozzák, megsemmisül, semlegesítik, vagy időfonalban nem érvényesül, akkor akkor az a lap a Múltba/Mélységbe kerül.
Lap eldobása
A Kézből, illetve Jövő pakliból eldobott lap a játékosának Múltjába kerül.
Lap tulajdonosa
Az a játékos, akinek a paklija a lapot a játék kezdetén tartalmazta. Ha a lap a játékon kívülről kerül be a játékba, akkor pedig az, aki a lapot behozta a játékba.
Egy lap csak az adott lap tulajdonosának Kezébe, Jövőjébe, Cserepaklijába, Múltjába, Mélységébe kerülhet.
Irányított lap
A Jelenben, Külső síkon, Megoldott küldetések halmazában lévő lapnak van irányítója. A csatolt lapok közül csak a viselt felszerelésnek, és a leidézett akadálylapnak van irányítója.
Lap irányítójának meghatározása
A következő szempontokat kell sorrendben figyelembe venni, amíg egy lapnak meghatározásra nem kerül az irányítója:
A lap helyzetéből adódóan egy játékoshoz tartozik: Tornyában, Sorában, csapatában, raktárában, megoldásra váró küldetései vagy megoldott küldetései között van, vagy kalandozójához van csatolva.
Ha egy hatás irányítottá tesz egy lapot, és a hatás nem határozza meg a lap irányítóját, akkor a hatásnak a játékosa lesz a lap irányítója.
Egy hatás vagy szabály meghatározza egy lap irányítóját.
Ha ezek egyike sem teljesül, akkor a lap irányítója a lap tulajdonosa.
Irányítatlan lap
Amelyik lapnak nincs irányítója. (Tulajdonosa és játékosa ettől még van.) A csatolt lapok közül az egyéb módon (nem akadálylap, és nem viselt felszerelés) csatolt lapnak nincs irányítója.
Lap játékosa
Ha egy lapnak van irányítója, akkor a „játékosa” kifejezés az irányítóját jelöli. Ha a lapnak nincs irányítója, akkor a „játékosa” kifejezés a lap tulajdonosát jelöli.
Feláldozás
A feláldozott lap a Múltba/Mélységbe kerül. Csak olyan lapot áldozhatsz fel, aminek te vagy a játékosa.
Semlegesítés
A semlegesített lap Múltba/Mélységbe kerül. Ha időfonalban van, akkor nem érvényesül.
A semlegesített képesség/laphatás kikerül az időfonalból, és nem érvényesül.
„Ez a hatás X szintnyi gyógyítással semlegesíthető.” Az ilyen semlegesítéssel a hatás időtartama alatt bármikor lehet élni.
Megsemmisül
Csak Jelenben/Külső síkon/Megoldott küldetések között lévő lapot lehet megsemmisíteni.
Keresési szabály
Egy hatás akkor keresés, ha egy játékos 2, vagy annál több lapot Jövőjéből megnéz, és abból választ valamennyit.
Ha egy játékos lapot keres ki, meg kell mutatnia ellenfelének, ha az a lap nem tetszőleges.
Ha egy játékos lapot keresett, akkor utána meg kell kevernie Jövőjét.
A kikeresett lapokat a játékos Kezébe veszi, ha a hatás másként nem rendelkezik.
Ha egy hatás egy lap kikeresésén kívül a lappal kapcsolatban más teendőt is megfogalmaz (pl. leidézést), akkor a hatás csak akkor érvényesül, ha mindkét része létrejöhet.
Lap Cserepakliból kikeresése ugyanaz, mint lap kivétele Cserepakliból, és nem számít keresésnek.
Keverési szabály
A keverés lényege, hogy a paklinak a sorrendje véletlenszerű, és mindkét játékos számára ismeretlen. Ha megkevered a paklid, akkor azt az ellenfélnek jogában áll megkevernie, vagy elemelnie. Ha egy játékos lapot keres ki Jövő-pakliból a hatás után a Jövő-paklit meg kell keverni.
1.07. A forduló fázisai
Forduló nyitása fázis
Erőforrás fázis
A fázis egy időfonal, ami az MP-nyerés, Lapkiigazítás, Visszaforgatás lépésekkel indul, tehát ebben a fázisban csakis ezek megtörténte után lehet gyors hatást használni.
Ha egy lap MP-nyerés, Lapkiigazítás, vagy Kalandozó visszaforgatás fázisra használható, akkor az Erőforrás fázisban lesz használható.
MP-nyerés lépés
Lapkiigazítás lépés
Minden játékos annyi lapot húz Jövő paklijából, vagy annyi lapot dob el Kezéből Múltjába, hogy a Kézméretével megegyező számú lap legyen a Kezében. Ha ennyi lap nincs a Jövő paklijában, akkor minden lapját fel kell húznia.
Visszaforgatás lépés
Minden játékos Jelenben levő lapjait eggyel visszaforgatja (pihenőt éberbe, sérültet pihenőbe).
Manőverek fázis
A játék legfontosabb fázisa, mely magába foglal mindent, ami nem tartozik a forduló nyitása, erőforrás, vagy forduló zárása fázisba. Manőverek fázisán kívül csak gyors hatással élhetsz, tehát a legtöbb cselekedetet a manőverek fázisában lehet használni. A manőverek fázisa akkor ér véget, ha már egyik játékos sem tud, vagy akar cselekedni benne.
Forduló zárása fázis