1.03. A lapok helye, irányítása

Jövő

A húzópaklit a játékban Jövőnek nevezzük.

Pakli

A játékban a Jövőt és a Cserepaklit összefoglaló néven Paklinak nevezzük.

Kéz

A lapokat Jövő pakliból húzod fel Kezedbe. Csak a saját Kezedben tartott lapot láthatod.

Időfonal

Kézből leidézhetsz lapot, mely időfonalba kerül, majd érvényesüléskor az időfonalból a Jelenbe kerül. Időfonal határozza meg a hatások érvényesülésének sorrendjét.

Jelen

Az időfonalból a lap a Jelenbe kerül, ha érvényesül. A Jelen a kijátszott, és játékban lévő lapok helye.

Múlt

  • Az elhasznált, eldobott, meghalt, megsemmisült, feláldozott lapok helye.
  • Mindkét játékosnak külön Múltja van.
  • A Múltban lévő lapot mindkét játékos láthatja.

Mélység

  • Külön hely a Múlt mellett az elhasznált lapok számára.
  • A Mélységben lévő lapot mindkét játékos láthatja.
  • Mindkét játékosnak külön Mélysége van.

Kézméret

A laphúzás lépésben a játékos adott számú lapra egészíti ki a Kezében tartott lapok számát. Az a szám, amennyi lapot a laphúzás végén a játékos kezében tarthat, az a játékos Kézmérete. A Kézméret 7.

Nevesített lap

Ha egy lap neve dőlt betűvel szedett, akkor az a lap nevesített.

Nevesítés szabálya

Egy játékosnak nem lehet tulajdonában és nem irányíthat egy nevesített lapból több példányt a Jelenben/Mélységben/Megoldott küldetések között.

  • Ha egy játékos irányítása alá kerülne még egy példány egy olyan nevesített lapból, amit már vagy irányít, vagy van a Mélységében és az egyiknek nem ő a tulajdonosa, akkor ez utóbbi a Mélységbe kerül.
    • Ugyanilyen helyzetben, ha mindkettőnek ő a tulajdonosa, akkor az új lap Múltba kerül.
  • Ha a Jelenbe/Megoldott küldetések közé kerülne még egy példány egy nevesített lapból, és mindkét példánynak ugyanaz a tulajdonosa, de nem ugyanaz az irányítója, akkor az új lap a Múltba kerül.
  • Ha a Jelenbe/Mélységbe/Megoldott küldetések közé kerülne még egy példány egy nevesített lapból, és mindkét példánynak ugyanaz a tulajdonosa, de legalább az egyiknek nincs irányítója, akkor az új lap a Múltba kerül.

Múlt/Mélység kerül

  • Ha egy lap a Múltba/Mélységbe kerül, akkor ez azt jelenti, hogy ha nem nevesített, akkor a Múltba, ha nevesített akkor pedig a Mélységbe kerül. Ha egy nevesített lap Mélységbe kerülne, de már van a Jelenben/Mélységben egy olyan nevű nevesített lap, akkor a Mélység helyett a Múltba kerül.
  • Ha egy lap meghal, feláldozzák, megsemmisül, semlegesítik, vagy időfonalban nem érvényesül, akkor akkor az a lap a Múltba/Mélységbe kerül.

Lap eldobása

A Kézből, illetve Jövő pakliból eldobott lap a játékosának Múltjába kerül.

Lap tulajdonosa

  • Az a játékos, akinek a paklija a lapot a játék kezdetén tartalmazta. Ha a lap a játékon kívülről kerül be a játékba, akkor pedig az, aki a lapot behozta a játékba.
  • Egy lap csak az adott lap tulajdonosának Kezébe, Jövőjébe, Cserepaklijába, Múltjába, Mélységébe kerülhet.

Irányított lap

A Jelenben, Külső síkon, Megoldott küldetések halmazában lévő lapnak van irányítója. A csatolt lapok közül csak a viselt felszerelésnek, és a leidézett akadálylapnak van irányítója.

Lap irányítójának meghatározása

A következő szempontokat kell sorrendben figyelembe venni, amíg egy lapnak meghatározásra nem kerül az irányítója:

  • A lap helyzetéből adódóan egy játékoshoz tartozik: Tornyában, Sorában, csapatában, raktárában, megoldásra váró küldetései vagy megoldott küldetései között van, vagy kalandozójához van csatolva.
  • Ha egy hatás irányítottá tesz egy lapot, és a hatás nem határozza meg a lap irányítóját, akkor a hatásnak a játékosa lesz a lap irányítója.
  • Egy hatás vagy szabály meghatározza egy lap irányítóját.
  • Ha ezek egyike sem teljesül, akkor a lap irányítója a lap tulajdonosa.

Irányítatlan lap

Amelyik lapnak nincs irányítója. (Tulajdonosa és játékosa ettől még van.) A csatolt lapok közül az egyéb módon (nem akadálylap, és nem viselt felszerelés) csatolt lapnak nincs irányítója.

Lap játékosa

Ha egy lapnak van irányítója, akkor a „játékosa” kifejezés az irányítóját jelöli. Ha a lapnak nincs irányítója, akkor a „játékosa” kifejezés a lap tulajdonosát jelöli.

Feláldozás

A feláldozott lap a Múltba/Mélységbe kerül. Csak olyan lapot áldozhatsz fel, aminek te vagy a játékosa.

Semlegesítés

  • A semlegesített lap Múltba/Mélységbe kerül. Ha időfonalban van, akkor nem érvényesül.
  • A semlegesített képesség/laphatás kikerül az időfonalból, és nem érvényesül.
  • „Ez a hatás X szintnyi gyógyítással semlegesíthető.” Az ilyen semlegesítéssel a hatás időtartama alatt bármikor lehet élni.

Megsemmisül

Csak Jelenben/Külső síkon/Megoldott küldetések között lévő lapot lehet megsemmisíteni.

Keresési szabály

  • Egy hatás akkor keresés, ha egy játékos 2, vagy annál több lapot Jövőjéből megnéz, és abból választ valamennyit.
  • Ha egy játékos lapot keres ki, meg kell mutatnia ellenfelének, ha az a lap nem tetszőleges.
  • Ha egy játékos lapot keresett, akkor utána meg kell kevernie Jövőjét.
  • A kikeresett lapokat a játékos Kezébe veszi, ha a hatás másként nem rendelkezik.
  • Ha egy hatás egy lap kikeresésén kívül a lappal kapcsolatban más teendőt is megfogalmaz (pl. leidézést), akkor a hatás csak akkor érvényesül, ha mindkét része létrejöhet.
  • Lap Cserepakliból kikeresése ugyanaz, mint lap kivétele Cserepakliból, és nem számít keresésnek.

Keverési szabály

A keverés lényege, hogy a paklinak a sorrendje véletlenszerű, és mindkét játékos számára ismeretlen. Ha megkevered a paklid, akkor azt az ellenfélnek jogában áll megkevernie, vagy elemelnie. Ha egy játékos lapot keres ki Jövő-pakliból a hatás után a Jövő-paklit meg kell keverni.


Eszközök az oldalon