2.00. Kulcsszavak

  • A kulcsszavak laphatások
  • MANIFESZTUM, FEKETE HADTEST, VÖRÖS HADTEST, PANTHEON: Ezek a kulcsszavak nem rendelkeznek semmilyen tulajdonsággal, csak lapok hivatkozhatnak rájuk.

2.01. FAL X

  • 2.01.a. Minden toronyszinten és bizonyos építményeken szerepel egy Fal: X, FAL X vagy a szövegmező felett jobb oldalon szám, amely a toronyszint vagy építmény FAL-értéke. Ha nincs rajta ilyen, akkor a FAL-értéke 0.
  • 2.01.b. A toronyszint ellen kezdeményezett ostrom manőver vagy az építmény ellen kezdeményezett építmény bevétel manőver során a manőver idejére a FAL értéke hozzáadódik az akadályozó csapat csapatszintjéhez.
    (Ha nincs az akadályozó csapatnak szintje, akkor a nullához).

Argureni bálterem eredeti kiadás Győzelmi oszlop Argureni bálterem szélesvásznú kiadás Kürtőváros

2.02. IGAZ NÉV

  • 2.02.a. Az IGAZ NÉV kulcsszó után szerepel egy [lapnév]. Az IGAZ NÉV - [lapnév] jelentése, hogy a nevesítés szabálya szempontjából megegyezik [lapnév] kártyalappal.
  • 2.02.b. Ha egy hatás adott nevű lapra hivatkozik, akkor azonos IGAZ NÉV-vel rendelkezőre is hivatkozik. Ugyanez fordítva is igaz.

Airun al Marem A Sötét Térítő

2.03. EXPEDÍCIÓ X

Az expedíció helyettesíti a megoldást, tehát nem lehet használatával együtt megoldani a küldetést, és mást sem használni, ami szintén a megoldás helyett érvényesülne.
Expedíciós Kincs megoldásból nem megy haza éberen a Kincskereséssel rendelkező csapat, hiszen nem oldotta meg a Kincs küldetést.

2.04. AKARATÁTVITEL X

  • 2.04.a. Az AKARATÁTVITEL a Támadásdobást helyettesíti.
  • 2.04.b. Amikor egy AKARATÁTVITEL kulcsszóval rendelkező kalandozó/akadálylap olyan kalandozó ellen tenne Támadásdobást, akinek aktuális szintje legfeljebb X, akkor az a kalandozó az AKARATÁTVITEL kulcsszóval rendelkező kalandozó/akadálylap irányítójának Sorába kerül pihenő helyzetben.

2.05. TÚLÜTÉS X

2.06. HÁTAS

  • 2.06.a. A HÁTAS kulcsszóval rendelkező bestia akadálylapot Hátasnak nevezzük
  • 2.06.b. A HÁTAS kulcsszó előtt szerepelhet egy [feltétel]. A Hátas a csatolhatóságán kívül olyan kalandozóhoz is csatolható, amelyik teljesíti a Hátas [feltételét].
  • 2.06.c. A Hátas csatolása akadálylap csatolás.
  • 2.06.d. A Hátasként csatolt akadálylap nyílt lap.
  • 2.06.e. A csatolás időtartama végleges.
  • 2.06.f. A Hátas a lapon felsorolt hátas képességeket adja a kalandozónak a csatolás idejére.
  • 2.06.g. Egy kalandozónak egy Hátasa lehet.

2.07. KINCS X

  • 2.07.a. A KINCS kulcsszóval rendelkező lapot Kincsnek nevezzük.
  • 2.07.b. Kincset nem lehet ingyen leidézni, Jelenbe tenni, sem költségét, sem leidézési feltételét nem lehet csökkenteni, ingyenesíteni, beállítani.
  • 2.07.c. A Kincs leidézhető megoldásra váró küldetésként. Ha eredeti laptípusa szerint nem küldetés lap, akkor típust vált, és az alábbi tulajdonságokkal rendelkezik:
    • AKADÁLYOK 4.
    • DP: 0.
    • Megoldásának MP-igénye 0.
    • Teljesítésének feltétele: csapatszint legalább X.
      (Tehát KINCS 3 megoldásának feltétele, hogy a csapatszint legalább 3 legyen.)
  • 2.07.d. Ha küldetés lapot idéznek le Kincsként, akkor MP-igénye nem módosul, de megoldási feltétele kiegészül a Kincs kulcsszóból következő csapatszint feltétellel.
  • 2.07.e. Kincs küldetés megoldása után a típusváltás véget ér, a megoldó játékos lesz a Kincs irányítója olyan állapotban, mintha most idézte volna le eredeti laptípusa szerint.
    • ha kalandozó, és jellemellentétet okozna, akkor Múltba/Mélységbe kerül,
    • ha akadálylap, akkor nyílt lapként plusz akadálylapként csatolható, aktivizálása pedig ingyenes.
  • 2.07.f. Kincs megoldása után a megoldott küldetések halmazába kell tenni egy megoldott küldetés jelzőt, ami alapesetben 0 DP-t ad. (A Kinccsel rendelkező lap pedig nem ad DP-t.) Ha ez a jelző kikerül onnan, akkor kikerül a játékból.
A Kincset továbbra is lehet:
- MP-igényéért leidézni (mindig megegyezik az MP-értékével)
- egyéb módon csatolni (például ha felszerelés, akkor küldetéshez csatolni, illetve a küldetést megoldása után raktárába tenni a szabályoknak megfelelően.)

2.08. TÖRZSSZÖVETSÉG

  • 2.08.a. Nem jelöl sem képességet, sem laphatást. A TÖRZSSZÖVETSÉG: kulcsszó mögött álló jelek határozzák meg, hogy képesség vagy laphatás.
  • 2.08.b. A TÖRZSSZÖVETSÉG: kulcsszó előtt szerepelhet egy [feltétel]. TÖRZSSZÖVETSÉG összeszámolja, hogy játékosa hány olyan nem jelző kalandozót irányít, akik a [feltétel] fajhoz tartozás feltételnek megfelelnek. Ha legalább 3-at, akkor működésbe lép.
  • 2.08.c. Feltétel nélküli TÖRZSSZÖVETSÉG akkor lép működésbe, ha játékosa legalább 3 azonos fajjal rendelkező nem jelző kalandozót irányít.
  • 2.08.d. A több fajjal rendelkező kalandozók esetében elég, ha az egyik faj megegyezik a többi kalandozó legalább egyik fajával. De mindegyik csak egyszer számít bele, akármennyi fajjal is rendelkezik.
Elf TÖRZSSZÖVETSÉG, csak az elf fajjal rendelkező kalandozókat számolja össze.
Elf-Sárkány TÖRZSSZÖVETSÉG az elf vagy sárkány fajjal rendelkező kalandozókat számolja össze.

2.09. CSATLÓS

  • 2.09.a. A CSATLÓS kulcsszóval rendelkező kalandozó lapot Csatlósnak nevezzük.
  • 2.09.b. A CSATLÓS kulcsszó előtt szerepelhet egy [feltétel], ezt csatlósfeltételnek nevezzük.
  • 2.09.c. Csatlós csatolható Kézből olyan kalandozóhoz, aki teljesíti a csatlósfeltételt. Ha a Csatlós nem rendelkezik csatlósfeltétellel, akkor az bármelyik kalandozóhoz csatolható.
  • 2.09.d. A Csatlós csatolása Sor fázisú, MP-kötött manőver, és nem kerül MP-be.
  • 2.09.e. A csatolás időtartama végleges.
  • 2.09.f. A kalandozó, akihez Csatlóst csatoltak, megkapja a Csatlóson szereplő képességeket a csatolás idejére (laphatásokat nem).
A Csatlósként csatolt kalandozó lapnak nincs irányítója (mivel egyéb módon csatolt lap), így például nem számít bele Törzsszövetségbe.

2.10. MOMENTUM

Az első harci körben az a játékos cselekedhet először, akinek több MOMENTUM kulcsszóval rendelkező kalandozó van a csapatában. Ha nem cselekszik, akkor passzolnia kell.

Gyors hatással sem lehet cselekedni a Momentum előtt

2.11. MÚLTIDÉZÉS

MÚLTIDÉZÉS kulcsszóval rendelkező lap a Múltból is leidézhető.
Az így leidézendő lapra a következő szabályok vonatkoznak:

  • 2.11.a. Úgy idézhető le, mintha Kézből játszották volna ki
    (MP-igénye, leidézési feltétele és egyéb költségei változatlanok).
  • 2.11.b. Időtartamának lejárta vagy semlegesítése után a Mélységbe kerül.
A lap bemutatása Múltból történik, Időfonalba kerülésétől Kézből leidézett lapnak minősül.
  • 2.11.c. A MÚLTIDÉZÉS kulcsszó után zárójelben szerepelhet egy feltétel. Ekkor csak olyan kalandozó idézheti le Múltból a lapot, aki teljesíti a feltételt.

2.12. ŐSERŐ

  • 2.12.a. Az ŐSERŐ kulcsszóval rendelkező lap ingyenes, ha játékosa irányít aquir vagy sárkány fajjal rendelkező kalandozót.
  • 2.12.b. Küldetés megoldása esetén a megoldó játékos számára akkor ingyenes a megoldása, ha ő irányít aquir vagy sárkány fajjal rendelkező kalandozót.

2.13. AKADÁLYOK X

  • 2.13.a. Az AKADÁLYOK kulcsszóval rendelkező laphoz lehet csatolni akadálylapot. Akkor csatolható hozzá újabb akadálylap, ha még kevesebb, mint X van hozzá csatolva.
  • 2.13.b. Az egyéb módon csatolt akadálylapok nem számítanak bele az X-be.

2.14. ELVADULT

  • 2.14.a. Az ELVADULT kulcsszóval rendelkező lapok laptípusuktól független csatolhatók akadálylapként.
  • 2.14.b. Az akadálylapként csatolt ELVADULT lapok
    • MP-értékük nem meghatározható,
    • képességük/laphatásuk nincs
    • (tehát önmagukban nem aktivizálhatók).

2.15. MEGELEVENEDŐ

  • 2.15.a. MEGELEVENEDŐ-ként aktivizálás: MEGELEVENEDŐ kulcsszóval rendelkező akadálylap harci körök lépésében is aktivizálható az ellenséges csapat ellen, a csatolás helyétől függetlenül. Ekkor aktivizálásának plusz költsége, hogy játékosa elforgassa csapatának egyik kalandozóját.
  • 2.15.b. A MEGELEVENEDŐ kulcsszó után zárójelben szerepelhet egy feltétel. Ekkor elforgatási költségeként csak olyan kalandozó forgatható el, aki teljesíti a feltételt.
MEGELEVENEDŐ aktivizálása akadálylap aktivizálás, nem kalandozói cselekedet, mivel a kalandozó elforgatása a MEGELEVENEDŐ aktivizálásnak költsége.

2.16. MENEKÜLÉS

  • 2.16.a. Célpont kalandozó visszatérhet Sorába.
  • 2.16.b. Ha a MENEKÜLÉS kulcsszóval rendelkező lap a MENEKÜLÉS hatásán kívül is céloz, akkor a két célpont lehet különböző.
  • 2.16.c. A MENEKÜLÉS célpontjának irányítója dönti el, hogy a kalandozó visszatér-e Sorába vagy sem.
A célpontot a szabályoknak megfelelően a lap leidézésekor, még érvényesülése előtt kell megnevezni. De arról, hogy a kalandozó elmenekül-e vagy sem, csak az érvényesüléskor kell dönteni.

2.17. VÉDŐKÜSZÖB X SFÉ Y

  • 2.17.a. Páncél típusú felszerelések rendelkezhetnek ezzel a kulcsszóval. Ebben az esetben viselőjükön fejtik ki hatásukat.
  • 2.17.b. Ha egy kalandozó képesség/laphatás által kap VÉDŐKÜSZÖB X SFÉ Y-t, akkor a kalandozóra úgy kell tekinteni, hogy páncélt visel. A képességből/laphatásból adódó VÉDŐKÜSZÖB X SFÉ Y minősül ebben az esetben páncélnak.
  • 2.17.c. A VÉDŐKÜSZÖB értéke meghatározza, hogy az adott páncél milyen Támadásdobás küszöbig ad mekkora védettséget. Amennyiben a Támadásdobás legfeljebb X, akkor a kalandozót érő közelharci, pusztakezes és távtámadásból, illetve bestia minden támadásából eredő sebzést az SFÉ értékével csökkenti.
  • 2.17.d. Ha egy kalandozónak képességből/laphatásból adódó páncélja van, akkor az nem minősül felszerelésnek.

2.18. PORTYÁZÁS

  • PORTYÁZÁS kulcsszóval rendelkező kalandozó ingyen kezdeményezhet ostrom manővert.

2.19. FÓKUSZ

  • 2.19.a. Amikor egy játékos FÓKUSZ kulcsszóval rendelkező lap MP-igényét fizeti ki, MP-ként használhatja tetszőleges számú, általa irányított, Jelenben lévő, FÓKUSZ kulcsszóval rendelkező lapját.
  • 2.19.b. Az így használt lapok tulajdonosuk Jövő paklijának aljára kerülnek általa választott sorrendben.
FÓKUSZ-os lapot az használhat fel, aki irányítja. Tehát ha egy játékos megszerzi ellenfele FÓKUSZ-os lapjának irányítását (például Építmény bevétele vagy AKARATÁTVITEL segítségével), akkor ő használhatja fel FÓKUSZ-olásra. A felhasznált lap mindig a tulajdonosának paklija aljára kerül, és több FÓKUSZ-os lap együttes felhasználása esetén minden egyes kártya tulajdonosa dönt, hogy milyen sorrendben kerüljön a pakli aljára.

2.20. BEFOLYÁS (helyszín)

  • 2.20.a. Nem jelöl sem képességet, sem laphatást. A BEFOLYÁS kulcsszó mögött álló jelek határozzák meg, hogy képesség vagy laphatás.
  • 2.20.b. A BEFOLYÁS kulcsszó után szerepel egy helyszín. Amíg a kulcsszóval rendelkező lap játékosa a megoldott küldetései között nem irányít ilyen helyszínű küldetést, addig úgy kell tekinteni, mintha a képesség/laphatás nem szerepelne a lapon.
  • 2.20.c. A BEFOLYÁS (helyszín) feltételt a játékos teljesíti, amennyiben irányít a megoldott küldetései között a megadott helyszínű küldetést.

2.21. ÁTÉPÍTÉS

  • ÁTÉPÍTÉS kulcsszóval rendelkező toronyszint leidézésekor annak MP-igénye helyettesíthető egy toronyszint feláldozásával.

2.22. ELFELEDETT

Ha egy játékos irányít ELFELEDETT kulcsszóval rendelkező kalandozót, akkor minden kalandozó lapja megkapja az alábbi két laphatást (Jövőben, Kézben, Múltban, Mélységben, Cserepakliban lévők is.):

  • (allando) Csapatba választását semmiképpen sem gátolhatja meg ellenséges kalandozói képesség.
  • (allando) Nem idézhető le ingyen.

2.23. GYÁVASÁG

  • 2.23.a. GYÁVASÁG kulcsszóval rendelkező lap/képesség/laphatás érvényesülésekor játékosának sorelhagyó manőverben résztvevő célpont kalandozója Fizikum próbadobást tehet. Ha a próbadobás sikeres, akkor a kalandozó visszatér Sorába.
  • 2.23.b. Ha egy kalandozó lap rendelkezik a GYÁVASÁG kulcsszóval, a következő laphatást kapja:
    • (megszakito) A laphatás az akadályozó csapat sorelhagyásában aktivizálható, ha a kalandozó a kezdeményező csapat tagja. GYÁVASÁG. Csak önmaga lehet a laphatás célpontja.
  • 2.23.c. Ha a GYÁVASÁG kulcsszóval rendelkező lap a GYÁVASÁG hatásán kívül is céloz, akkor a két célpont lehet különböző.

2.24. KÜZDŐSZELLEM

  • KÜZDŐSZELLEM kulcsszóval rendelkező kalandozó +1-et kap támadás-, próba-, és mentődobás felsőküszöbére.

2.25. MANAFÓKUSZ

  • MANAFÓKUSZ kulcsszóval rendelkező kalandozó harc fázisú varázslat akciólapjainak MP-igénye 1-gyel csökken, de semmiképpen sem csökkenhet 1 alá.

2.26. MISZTÉRIUM

  • Irányítójának Kézmérete 1-gyel nő.

2.27. ÖSSZPONTOSÍTÁS

  • ÖSSZPONTOSÍTÁS kulcsszóval rendelkező akciólapra, és ÖSSZPONTOSÍTÁS kulcsszóval rendelkező kalandozó által leidézett akciólapra nem érvényesül a frontemberi büntető módosító.

2.28. VÉRENGZÉS

  • VÉRENGZÉS kulcsszóval rendelkező kalandozó minden harcban az első pusztakezes, vagy közelharci támadás akciólapjával +1 szintet sebez.

2.29. VÉDELMEZŐ

  • VÉDELMEZŐ kulcsszóval rendelkező kalandozó nem választható kezdeményező csapatba.

2.30. NYÍLT LAP

  • 2.30.a NYÍLT LAP kulcsszóval rendelkező lapok laptípusuktól függetlenül nyílt lapok.
  • 2.30.b NYÍLT LAP kulcsszóval rendelkező lapot nem lehet rejtett lappá tenni.

2.31 SORSFORDÍTÓ

  • 2.31.a. A SORSFORDÍTÓ kulcsszó a következő laphatásnak felel meg:
    • (allando) Gyors hatásként leidézhető.
  • 2.31.b. Ha egy felszerelés rendelkezik SORSFORDÍTÓ kulcsszóval, akkor ezen felül a következő laphatást kapja:
    • Jelenbe kerülésekor csatolható játékosának egy kalandozójához.
  • 2.31.c Ha egy SORSFORDÍTÓ-val rendelkező rejtett lapot gyors hatásként idéz le egy játékos, akkor azt meg kell mutatnia.

2.32. ÉLETÚT (feltétel)

  • 2.32.a. Kézben aktivizálható laphatás.
  • 2.32.b. A laphatás célpontja játékosának a feltételt teljesítő nem jelző kalandozója kell legyen.
  • 2.32.c. A célpont MP-értéke nem lehet nagyobb az ÉLETÚT-tal rendelkező kalandozó lap MP-értékénél. A két lap neve nem lehet ugyanaz.
  • 2.32.d. A két lapnak azonos neműnek és fajúnak kell lennie.
  • 2.32.e. A laphatás aktivizálásának MP-igénye a két lap MP-értékének különbsége.
  • 2.32.f. Érvényesülésekor az ÉLETÚT-tal rendelkező kalandozó lapot le kell idézni. A lap MP-igényét helyettesíti a célpont feláldozása. A célpont ilyenkor mindenképp a Múltba kerül.
  • 2.32.g. A leidézett kalandozó ugyanolyan helyzetben kerül Jelenbe, mint a megcélzott kalandozó.
  • 2.32.h. Ha a feltételben egy nevesített lap neve szerepel, akkor az ÉLETÚT-tal rendelkező lap IGAZ NÉV (feltétel)-lel is rendelkezik.

2.33. SORS

  • El kell dobni Kézből. Játékosának célpont azonos nevű vagy nevesítés szempontjából megegyező, Jelenben lévő lap Jelenbe kerüléskor érvényesülő laphatása időfonalba kerül. A laphatás MP-igénye nem módosítható.

2.34. PYARRONITA

  • Adron, Alborne, Antoh, Arel, Darton, Della, Dreina, Ellana, Gilron, Krad, Kyel, Noir, és Uwel vallásúnak is minősül.

2.35. ÁTTÖRÉS

Ha ÁTTÖRÉS kulcsszóval rendelkező kalandozó kezdeményező ostrom manőverbe kezd, akkor a toronyszint felfedése fázis után a fázisok sorrendje a következő:

  • 1. Akadályozó csapat sorelhagyása fázis. Ha az ellenfél nem állít ki akadályozó csapatot, akkor a manőver véget ér. Ha a játékosának csapatának csapatszintje nagyobb, mint a toronyszint FAL-a, akkor a toronyszint megsemmisül, és a manőver sikeres.
  • 2. Harc. Ha játékosa megnyeri a harcot, akkor csapata nem tér vissza Sorába, a toronyszint nem semmisül meg, hanem az akadálylapok aktivizálása fázis következik.
  • 3. Akadálylapok aktivizálása fázis. Ha a fázis végén játékosa csapatának csapatszintje nagyobb, mint az toronyszint FAL-a, akkor a toronyszint megsemmisül, és a manőver sikeres.

2.36. PLUSZ KÜLDETÉS

  • Nem számít bele a küldetéslimitbe.

2.37. KIEMELKEDETTSÉG

  • 2.37.a. Jelenbe kerülése után, a játék első forduló nyitása fázisát követően minden játékos egyszer kereshet ki lapot Jövőjéből a játék során. Toronyszint és ómen képességére és laphatására nem érvényesül.
  • 2.37.b. Egyik játékos sem húzhat lapot a játék során a lapkiigazítás lépésen kívül.
  • 2.37.c. Játékosok csak ellenséges hatástól kaphatnak MP-t az MP-nyerés lépésen kívül.
  • 2.37.d. Minden játékos mindenképp 4 helyett 5 MP-t kap az MP-nyerés lépésben, ha nem irányít óment. KIEMELKEDETTSÉG kulcszó hatásán kívül nem hatnak az MP-nyerés lépésre vonatkozó képességek és laphatások.
  • 2.37.e. Játékosok Kézméretét saját hatás semmiképpen sem növelheti és semmiképpen sem állíthatja be 7 fölé.

2.38. FELMAGASZTOSULT

Hatalomszavai ellen nem véd a TITKOS NYELV, és hatalomszavai negatív hatásai nem érvényesülnek rá.


Eszközök az oldalon