9.00 Külső sík

  • A Külső sík a Jelen mellett egy új játéktér.
  • A Külső sík jele: (kulsosik)
  • Külső síkos lap az, amelyen a külső sík jel (kulsosik) a lap bal oldalán, a képességmező felett szerepel.
  • Külső sík képességgel rendelkező lap az, melynek képességmezejében szerepel a külső sík (kulsosik) jel.
  • A (kulsosik) jel MP-kötöttséget is jelöl. Külső sík jelű képesség csak a manőverek fázisában aktivizálható.
  • Külső síkon csak (kulsosik) jellel ellátott képesség aktivizálható.

Külső síkos lapok

  • A./ Leidézésük Kézből és MP-értékükért történik.
    • MP-igényük meg kell, hogy egyezzen a lap MP-értékével.
    • Az MP-igényt nem lehet módosítani. (Kivétel direkt ezen szabályra való hivatkozással, és felülbírálással.)
    • Külső síkkal rendelkező kalandozó lap nem hozható Jelenbe/Külső síkra Múltból/Mélységből és Jövő pakliból.
  • B./ Leidézés után a Külső síkra kerül (nem kerülnek ekkor a Jelenbe).
  • C./ Külső síkon a kalandozó nem okoz jellemellentétet.
  • D./ Külső síkon a kalandozónak nincs helyzete (nem különböztetjük meg hogy éber, pihenő vagy sérült).
  • E./ Külső síkos kalandozó a Jelenből a Manőverek fázisa végén visszatér a Külső síkra.
  • F./ A nevesítés szabálya a Külső síkot is figyelembe veszi a Jelen és a Mélység mellett.
  • G./ Ha egy kalandozó Sorból Külső síkra kerül, akkor a hozzá csatolt felszerelések a játékosa raktárába kerülnek. Ha ez manőver közben történik, akkor a felszerelések Múltba/Mélységbe kerülnek.
  • H./ Külső síkon lévő kalandozóról (lapról) minden hatás, jelző, sebzés leesik. Külső síkon nem kerülhet rá jelző, nem kerülhet rá sebzés, sem hatás. Ez alól kivételek:
    • ami kifejezetten Külső síkon lévő kalandozóra (lapra) vonatkozik
    • ami Külső síkról behozza
    • ami a Külső sík szabály egy részét vagy egészét a Külső síkon tartózkodva felülbírálja
    • ami szabályozza a Külső síkról való visszajövetelét (Sorba/Jelenbe/stb).

Eszközök az oldalon