A húzópaklit a játékban Jövőnek nevezzük.
A játékban a Jövőt és a Cserepaklit összefoglaló néven Paklinak nevezzük.
A lapokat Jövő pakliból húzod fel Kezedbe. Csak a saját Kezedben tartott lapot láthatod.
Kézből leidézhetsz lapot, mely időfonalba kerül, majd érvényesüléskor az időfonalból a Jelenbe kerül. Időfonal határozza meg a hatások érvényesülésének sorrendjét.
Az időfonalból a lap a Jelenbe kerül, ha érvényesül. A Jelen a kijátszott, és játékban lévő lapok helye.
A laphúzás lépésben a játékos adott számú lapra egészíti ki a Kezében tartott lapok számát. Az a szám, amennyi lapot a laphúzás végén a játékos kezében tarthat, az a játékos Kézmérete. A Kézméret 7.
Ha egy lap neve dőlt betűvel szedett, akkor az a lap nevesített.
Egy játékosnak nem lehet tulajdonában és nem irányíthat egy nevesített lapból több példányt a Jelenben/Mélységben/Megoldott küldetések között.
A Kézből, illetve Jövő pakliból eldobott lap a játékosának Múltjába kerül.
A Jelenben, Külső síkon, Megoldott küldetések halmazában lévő lapnak van irányítója. A csatolt lapok közül csak a viselt felszerelésnek, és a leidézett akadálylapnak van irányítója.
A következő szempontokat kell sorrendben figyelembe venni, amíg egy lapnak meghatározásra nem kerül az irányítója:
Amelyik lapnak nincs irányítója. (Tulajdonosa és játékosa ettől még van.) A csatolt lapok közül az egyéb módon (nem akadálylap, és nem viselt felszerelés) csatolt lapnak nincs irányítója.
Ha egy lapnak van irányítója, akkor a „játékosa” kifejezés az irányítóját jelöli. Ha a lapnak nincs irányítója, akkor a „játékosa” kifejezés a lap tulajdonosát jelöli.
A feláldozott lap a Múltba/Mélységbe kerül. Csak olyan lapot áldozhatsz fel, aminek te vagy a játékosa.
Csak Jelenben/Külső síkon/Megoldott küldetések között lévő lapot lehet megsemmisíteni.
A keverés lényege, hogy a paklinak a sorrendje véletlenszerű, és mindkét játékos számára ismeretlen. Ha megkevered a paklid, akkor azt az ellenfélnek jogában áll megkevernie, vagy elemelnie. Ha egy játékos lapot keres ki Jövő-pakliból a hatás után a Jövő-paklit meg kell keverni.
MP-érték
MP-igény
Ingyenesség
Minden játékos 4-gyel növeli manőver-pontjainak (MP-inek) számát.
Minden játékos annyi lapot húz Jövő paklijából, vagy annyi lapot dob el Kezéből Múltjába, hogy a Kézméretével megegyező számú lap legyen a Kezében. Ha ennyi lap nincs a Jövő paklijában, akkor minden lapját fel kell húznia.
Minden játékos Jelenben levő lapjait eggyel visszaforgatja (pihenőt éberbe, sérültet pihenőbe).
A játék legfontosabb fázisa, mely magába foglal mindent, ami nem tartozik a forduló nyitása, erőforrás, vagy forduló zárása fázisba. Manőverek fázisán kívül csak gyors hatással élhetsz, tehát a legtöbb cselekedetet a manőverek fázisában lehet használni. A manőverek fázisa akkor ér véget, ha már egyik játékos sem tud, vagy akar cselekedni benne.
Az expedíció helyettesíti a megoldást, tehát nem lehet használatával együtt megoldani a küldetést, és mást sem használni, ami szintén a megoldás helyett érvényesülne.
Expedíciós Kincs megoldásból nem megy haza éberen a Kincskereséssel rendelkező csapat, hiszen nem oldotta meg a Kincs küldetést.
A Kincset továbbra is lehet:
- MP-igényéért leidézni (mindig megegyezik az MP-értékével)
- egyéb módon csatolni (például ha felszerelés, akkor küldetéshez csatolni, illetve a küldetést megoldása után raktárába tenni a szabályoknak megfelelően.)
Elf TÖRZSSZÖVETSÉG, csak az elf fajjal rendelkező kalandozókat számolja össze.
Elf-Sárkány TÖRZSSZÖVETSÉG az elf vagy sárkány fajjal rendelkező kalandozókat számolja össze.
A Csatlósként csatolt kalandozó lapnak nincs irányítója (mivel egyéb módon csatolt lap), így például nem számít bele Törzsszövetségbe.
Az első harci körben az a játékos cselekedhet először, akinek több MOMENTUM kulcsszóval rendelkező kalandozó van a csapatában. Ha nem cselekszik, akkor passzolnia kell.
Gyors hatással sem lehet cselekedni a Momentum előtt
MÚLTIDÉZÉS kulcsszóval rendelkező lap a Múltból is leidézhető.
Az így leidézendő lapra a következő szabályok vonatkoznak:
A lap bemutatása Múltból történik, Időfonalba kerülésétől Kézből leidézett lapnak minősül.
MEGELEVENEDŐ aktivizálása akadálylap aktivizálás, nem kalandozói cselekedet, mivel a kalandozó elforgatása a MEGELEVENEDŐ aktivizálásnak költsége.
A célpontot a szabályoknak megfelelően a lap leidézésekor, még érvényesülése előtt kell megnevezni. De arról, hogy a kalandozó elmenekül-e vagy sem, csak az érvényesüléskor kell dönteni.
FÓKUSZ-os lapot az használhat fel, aki irányítja. Tehát ha egy játékos megszerzi ellenfele FÓKUSZ-os lapjának irányítását (például Építmény bevétele vagy AKARATÁTVITEL segítségével), akkor ő használhatja fel FÓKUSZ-olásra. A felhasznált lap mindig a tulajdonosának paklija aljára kerül, és több FÓKUSZ-os lap együttes felhasználása esetén minden egyes kártya tulajdonosa dönt, hogy milyen sorrendben kerüljön a pakli aljára.
Ha egy játékos irányít ELFELEDETT kulcsszóval rendelkező kalandozót, akkor minden kalandozó lapja megkapja az alábbi két laphatást (Jövőben, Kézben, Múltban, Mélységben, Cserepakliban lévők is.):
Ha ÁTTÖRÉS kulcsszóval rendelkező kalandozó kezdeményező ostrom manőverbe kezd, akkor a toronyszint felfedése fázis után a fázisok sorrendje a következő:
Hatalomszavai ellen nem véd a TITKOS NYELV, és hatalomszavai negatív hatásai nem érvényesülnek rá.
Az egyes akciólapokat csak bizonyos kasztú kalandozó tudja leidézni, de küldetés feltételekben is szerepel kasztra történő utalás. A FŐKASZTOK és alkasztjaik:
Küldetés megoldás manőver menete, sorrendben:
A toronyszint ostrom manőver menete sorrendben:
Az építmény bevétele manőver lépései sorrendben:
A harc manőver lépései sorrendben:
A fázis egy időfonal, mely az alábbi lépésekkel kezdődik, és csak azok megtörténte után lehet gyors hatást használni.
A fázis egy időfonal, mely az alábbi lépésekkel kezdődik, és csak azok megtörténte után lehet gyors hatást használni.
Ha a fázis végén van kezdeményező, és akadályozó csapat, és van mindkettőben kalandozó, akkor harc alakul ki.
Egy időfonal, melynek legelején a következők történnek.
Egy lap leidézése Kézből történik.
Egy lap többféleképpen válhat csatolt lappá. Akadálylap leidézés után csatolt lappá válik, Raktárból kalandozóhoz csatolt felszerelés csatolt lappá válik, ezen kívül játékban lévő hatások is csatolt lappá tehetnek lapot.
A fázisa meghatározza, hogy a lap mikor idézhető le, az adott képesség/laphatás mikor aktivizálható. A fázisok lehetnek: Sor, Manőver, Harc, Harc előkészítés. Alapesetben minden Sor fázisú. Ezt képesség/laphatás jelek, Fázis megjelölés, illetve a lap szövege módosíthatja.
Az időtartam meghatározza, hogy a lap milyen hosszan tartózkodik a Jelenben.
A képesség/laphatás fázisa Sor, MP-kötött, és a manőverek fázisában használható.
„Vértek nem védenek ellene” vs. „VÉDŐKÜSZÖB: 7. SFÉ: 1.”
Ekkor a vért nem érvényesül.
„Vértek nem védenek ellene” vs. „VÉDŐKÜSZÖB: 7. SFÉ: 1., Olyan ellen is véd, ami ellen nem védene vért.”
Ekkor a vért érvényesül.
„Ostromból éberen tér vissza sorba” vs. „Ostromból mindenképpen sérülten kerül vissza sorba”
Ekkor sérülten kerül vissza sorba.
„Ostromból éberen tér vissza sorba” vs. „Ostromból sérülten kerül vissza sorba”
Ekkor a később érkező az erősebb.
(pl. szintet, alapképességet, fizikumot)
Időfonalat nem használó és folyamatosan működő lap/képesség/laphatás a hatását folyamatosan kifejti, míg időfonalat használó lap/képesség/laphatás az időfonalból való visszafejtéskor fejti ki hatását. A költség és a hatás akkor választható szét, ha a költség használ időfonalat. Ha egy hatás nem használ időfonalat, akkor nem választható szét költségre, és hatásra.
Lapidézés, képesség/laphatás aktivizálás, Sorelhagyó manőver kezdeményezése, Raktárból csatolás Sor fázisban, felszerelés küldetéshez csatolása. Ha kalandozó is kell a cselekedethez (képesség aktivizálás, akciólap idézés, sorelhagyó manőver kezdeményezése), akkor annak ébernek kell lennie.
A „manőver” és „cselekedet” ugyanazt jelenti.
Az alábbi varázslatok esetében játékosa határozhatja meg a varázslatra áldozott MP-t, és a varázslat formáját:
A sebzést itt alapértéknek nevezzük.
Bizonyos formáknál felező mentődobás tehető. Ez egy alapszint mentődobás: a varázslat célpontja mentődobást tehet, melynek felső küszöbe saját alapszintje. Ha a mentődobás sikeres, akkor a varázslat által okozott sebzés egyenlő az alapérték felével (felfelé kerekítve). A formáknál fel van tüntetve, ha tehető ellene felező mentő.
Tehát, ha például egy varázsló frontemberként szeretne egy 4. szintű ellenséges kalandozót kard mozaik formában megölni, akkor az 5 MP-be kerülne, de az ellen tehető felező mentő. Ha azt szeretnéd, hogy ne mentse meg a felező mentő sem, akkor legalább 7-et kell sebzésnek választani, hogy a felfelé kerekített felezett sebzés elérje a 4-et. így a varázslathoz már 8 MP-re van szükség. Ha egy olyan varázsló van hasonló helyzetben, aki nem ismeri a kard formát csak a nyilat, annak ugyanezen varázslatok már 10, illetve 16 MP-be kerülnek majd, hisz a frontemberi büntető megduplázza ezen varázslat MP-igényét.
Antissküldetés megoldás manőver hajtható végre. Hasonlóan történik a normál Sorelhagyáshoz azzal a különbséggel, hogy pihenő helyzetben lévő antissvarázsló kezdeményezheti, és magával vihet a manőverbe 1 nem antissvarázsló, de pihenő kalandozót. Az akadályozó csapat tagja bármely pihenő kalandozó lehet. Antiss képességet pihenő helyzetben lehet aktivizálni.
Bármely antissvarázsló Sor fázisban, MP-kötött manőverként beléphet az antissra, ami azt jelenti, hogy pihenő helyzetbe fordul. Ez nem számít antissmanővernek.