2.07.a. A KINCS kulcsszóval rendelkező lapot Kincsnek nevezzük.
2.07.b. Kincset nem lehet ingyen leidézni, Jelenbe tenni, sem költségét, sem leidézési feltételét nem lehet csökkenteni, ingyenesíteni, beállítani.
2.07.c. A Kincs leidézhető megoldásra váró küldetésként. Ha eredeti laptípusa szerint nem küldetés lap, akkor típust vált, és az alábbi tulajdonságokkal rendelkezik:
AKADÁLYOK 4.
DP: 0.
Megoldásának MP-igénye 0.
Teljesítésének feltétele: csapatszint legalább X. (Tehát KINCS 3 megoldásának feltétele, hogy a csapatszint legalább 3 legyen.)
2.07.d. Ha küldetés lapot idéznek le Kincsként, akkor MP-igénye nem módosul, de megoldási feltétele kiegészül a Kincs kulcsszóból következő csapatszint feltétellel.
2.07.e. Kincs küldetés megoldása után a típusváltás véget ér, a megoldó játékos lesz a Kincs irányítója olyan állapotban, mintha most idézte volna le eredeti laptípusa szerint.
ha kalandozó, és jellemellentétet okozna, akkor Múltba/Mélységbe kerül,
ha akadálylap, akkor nyílt lapként plusz akadálylapként csatolható, aktivizálása pedig ingyenes.
2.07.f. Kincs megoldása után a megoldott küldetések halmazába kell tenni egy megoldott küldetés jelzőt, ami alapesetben 0 DP-t ad. (A Kinccsel rendelkező lap pedig nem ad DP-t.) Ha ez a jelző kikerül onnan, akkor kikerül a játékból.
A Kincset továbbra is lehet:
- MP-igényéért leidézni (mindig megegyezik az MP-értékével)
- egyéb módon csatolni (például ha felszerelés, akkor küldetéshez csatolni, illetve a küldetést megoldása után raktárába tenni a szabályoknak megfelelően.)