5.01. Lap leidézése és képesség/laphatás aktivizálás:

Egy lap leidézése Kézből történik.

  • A./ Leidézett lap megmutatása: A játékos kiválasztja a lapot, melyet le akar idézni. Egy lap csak a saját fázisának megfelelő fázisban idézhető le.
  • B./ Ha egy lap leidézésekor egy játékos több számozott lehetőség közül választhat a leidézés módját illetően, akkor azt ekkor kell megtenni.
  • C./ Célpontválasztás: Megnevezi a lap célpontját/célpontjait, ha a leidézés célpontválasztást igényel. Célpontválasztást igénylő lapot nem lehet leidézni a célpont hiányában. Ha a célpont véletlenszerű, akkor azt ekkor kell meghatározni. Ha a célpont egy lap, akkor annak a Jelenben vagy időfonalban lévőnek kell lennie.
  • D./ Kifizetése: ki kell fizetni a lap MP-igényét, egyéb költségeit, teljesíteni kell leidézési feltételét. A költséget a lap játékosa fizeti ki, a leidézési feltételt ő teljesíti.
  • E./ Időfonalba kerülés: Ha az A./ és C./ és D./ pontokban lévők teljesülnek, akkor és csak akkor a lap időfonalba kerül. És az időfonal szabályai szerint egészen addig ott várakozik, amíg vissza nem fejtik, és nem érvényesül.
  • F./ Ha egy lap szövege meghatározza, hogy mikor idézhető le, akkor máskor nem lehet leidézni. Ha egy lap szövege megengedi, hogy az eredeti fázisán túl más fázisban is leidézhető, akkor mindkét fázisban leidézhető.
  • G./ Akadálylap csatolása az akadálylap leidézésnek felel meg. Akadálylap leidézésének MP-értéke 0, és rejtve kerül időfonalba. Akadálylap csatolást nem lehet semlegesíteni.
  • H./ A képesség/laphatás aktivizálás illetve Akadálylap aktivizálás menete megegyezik a fentiekkel.

Eszközök az oldalon